Jongverkenners

Voor wie?

Ben je tussen 12 en 15 jaar oud en zit jij in het 6e leerjaar, 1e of 2e middelbaar hou je ervan om buiten te ravotten en plezier te maken met je vrienden? Dan zijn de jongverkenners een perfecte match voor jou!

Onze toffe leiding organiseert om de twee weken een knotsgekke activiteit op zaterdag van 14u tot 17u. Waarin we echte scoutstechnieken aanleren zoals sjorren, vuur maken en als een echt team leren samenwerken. Uiteraard spelen we ook heel wat spelletjes en bouwen we aan een leuke groepsdynamiek.

Om een geslaagd jaar af te sluiten, gaan we in de zomervakantie voor 10 dagen op kamp waar we onvergetelijke herinneringen maken, 3 dagen zullen rondstappen en waar sommige onder jullie ook hun totemdier zullen krijgen!

Uniform?

De jongverkenners dragen een hemd met daarop hun jaarteken, takteken jongverkenners, belofteteken en het lintje België Europa zoals getoond op de foto. Ook het sjaaltje blijft natuurlijk deel van het uniform!